Plavání a potápění

Plavání a potápění

Plavání je jedním z nejrozšířenějších sportů, který přináší lidskému tělu mnoho pozitiv.

Plavání, tedy pohyb ve vodě, je jednou z velmi oblíbených tělesných aktivit, která přináší lidskému tělu mnoho pozitiv. Tento sport není omezen věkem či zdravotním stavem. Naopak velmi příznivě působí i na lidi s pohybovými obtížemi. Důvodem je zejména skutečnost, že voda nadlehčuje lidské tělo a pohyb v ní je tedy mnohem jednodušší a méně zatěžující pro klouby. Plavání je vhodné i pro těhotné ženy či pro děti již od útlého věku.

Po fyzické stránce působí plavání výborně na celkové prokrvení těla, zlepšuje činnost kardiovaskulárního systému, snižuje krevní tlak, posiluje rovnoměrně svalstvo celého těla a prospívá činnosti plic. Má pozitivní vliv též na lidskou psychiku.

Existuje více stylů plavání, přičemž pro člověka je nejpřirozenějším kraul či znak. V případě, že plaveme prsa, je nutné dbát na jejich správné provedení tak, abychom nezatěžovali krční páteř.



Články na téma Plavání a potápění


Plavání a potápění patří do témat

Adresář

Poradna na téma Plavání a potápění

Diskutujte na téma Plavání a potápění

Píšeme jinde
  • Recept na živáňskou pečeni krok za krokem

    Recept na živáňskou pečeni krok za krokem

    Živáňská pečeně je pokrm slovenské kuchyně, který má spoustu variant. Klasická příprava spočívá v kombinaci vepřového, jehněčího a hovězího masa, které se napíchá na jehlu a pomalu rožní. Ne každý si může tuto přípravu dovolit, proto si dnes připravíme levnější živáňskou pečeni v troubě.

  • Recept na slaný špagetový koláč krok za krokem

    Recept na slaný špagetový koláč krok za krokem

    Vyzkoušejte tip na rychlý oběd či večeři. Špagetový koláč s balkánským sýrem, špenátovými lístky a čerstvými bylinkami dobře chutná, zasytí a není náročný na suroviny.



Zdravě.cz na Facebooku