Plavání a potápění

Plavání a potápění

Plavání je jedním z nejrozšířenějších sportů, který přináší lidskému tělu mnoho pozitiv.

Plavání, tedy pohyb ve vodě, je jednou z velmi oblíbených tělesných aktivit, která přináší lidskému tělu mnoho pozitiv. Tento sport není omezen věkem či zdravotním stavem. Naopak velmi příznivě působí i na lidi s pohybovými obtížemi. Důvodem je zejména skutečnost, že voda nadlehčuje lidské tělo a pohyb v ní je tedy mnohem jednodušší a méně zatěžující pro klouby. Plavání je vhodné i pro těhotné ženy či pro děti již od útlého věku.

Po fyzické stránce působí plavání výborně na celkové prokrvení těla, zlepšuje činnost kardiovaskulárního systému, snižuje krevní tlak, posiluje rovnoměrně svalstvo celého těla a prospívá činnosti plic. Má pozitivní vliv též na lidskou psychiku.

Existuje více stylů plavání, přičemž pro člověka je nejpřirozenějším kraul či znak. V případě, že plaveme prsa, je nutné dbát na jejich správné provedení tak, abychom nezatěžovali krční páteř.



Články na téma Plavání a potápění


Plavání a potápění patří do témat

Adresář

Poradna na téma Plavání a potápění

Diskutujte na téma Plavání a potápění

Píšeme jinde
  • Palačinkový dort krok za krokem

    Palačinkový dort krok za krokem

    Vyzkoušejte tento velmi rychlý a jednoduchý recept na palačinkový dort. Můžete se jen inspirovat a palačinky připravit podle klasického receptu, nebo vyzkoušet tuto zdravější variantu z pohankové mouky. Díky kakau, marmeládě a tvarohovému krému bude však i tato zdravější varianta velmi lahodná, navíc si pochutnají i lidé, kteří dodržují bezlepkovou dietu.

  • Recept na pravý ukrajinský boršč krok za krokem

    Recept na pravý ukrajinský boršč krok za krokem

    Recept na pravý ukrajinský boršč - hustou polévku se spoustou zeleniny a masem. Je velmi sytá, zahřeje a skvěle chutná. Polévku se naučíme krok za krokem.



Zdravě.cz na Facebooku